Tuesday, June 3, 2014

Magiske Mariagården


Perfekt sted å starte Juni måned og sommeren på.
http://www.mariagarden.org

Det er den fantastisk gale, herlige venninen min Pia Meliane som eier og driver dette fantastiske stedet. Pia går også i klassen min på Stillpointakademiet, og driver den økologiske klinikken Pink Garden i Vika. Hvis du ønsker deg en fresh start på sommeren, eller trenger litt inspirasjon, ny glød og energi.... Da kan jeg anbefale dere å ta en titt på siden. Denne uken kjører de i gang den første av flere Detox Retreater. 5 day Body Cleaning, Yoga, natur og Mat 

Jeg er jo selv vegetarianer. Etter at jeg sluttet å spise kjøtt for to år siden, så har RAW FOOD blitt en stor del av min hverdag. Når man slutter å spise kjøtt, så krever dette at man legger om kostholdet sitt, så man får i seg proteiner og næringen man må ha. Samtidig som jeg ble vegetarianer, ble jeg mer og mer interessert i mat og ernæring. Jeg synes det er litt skremmende å tenke på hvordan mange som faktisk tror at de spiser sundt, mens maten de spiser bare blir dårligere og dårligere.... Eller som ikke tenker over, eller kanskje ikke VET hva det er i den maten de putter i seg. Jeg tenkte faktisk jeg skulle skrive litt mer om mitt forhold til mat og hvorfor jeg ikke spiser kjøtt i en egen post, hvis dere synes det er spennende å lese om.


Til de som kanskje er litt nysgjerrige på dette med rawfood, supermat og næring - så har de også i helgen en workshop på Mariagården, med John Oppsal. 


SJEKK UT SIDEN og mer info om helgen  HER :
 http://www.mariagarden.org/events/detox-workshop-with-john-opsahl/


Det blir live musikk, mat, kunnskapspåfylling og god stemning i vakker natur.









4 comments:

  1. Det ville vært veldig spennende å lese om og gjerne gode/ enkle matforslag til og med jeg kan lage som ikke slekter på verken gordon eller helstrøm ;)
    Ha en fortsatt fin dag, vakre blomst! Du er og har alltid vært mitt store forbilde og største inspirasjon.
    - Adina

    ReplyDelete
  2. jeg synes det her er veldig interessant som vegetarianer selv. har spist en del raw food også men hadde gjerne likt oppskrifter !! :)

    ReplyDelete
  3. en ting til, jeg vet ikke om du er up for it, men hadde vært veldig moro om du la ut hvor du kjøper klærne du går med (dagens outfit) eller noe i den duren.. du har utrolig bra stil og litt anderledes, noe jeg liker veldig godt og undrer alltid hvor du kjøper hverdagsklærne dine :) er nok ikke alene om å undres, fnis.

    ReplyDelete
  4. Stor interesse for kosthold og næring, og ytterst få vet noe som helst om hva de får i seg, uendelig stort tema i seg selv... Ikke vegetarianer selv, men lurer på hva din grunn er?!

    ReplyDelete